Uw vertrouwde webwinkel voor Elektronica,
Gadgets, GPS producten & Motor Headsets

Haicom FAQ

Hoe een nieuwe tracker toe te voegen op het platform:

2. Klik op GPRS Tracking
3. U moet als eerst uw nieuwe tracker toevoegen, dit doet u door onderaan het veld Login te klikken op: Registration
4. Hierna opent er een “Register account” formulier en deze dient u in te vullen:
  • Imei nr bevindt zich op de witte sticker boven op de tracker        
  • User ID bevindt zich ook op de witte sticker boven op de tracker
  • User name en User password zijn alle het zelfde als user ID
  • password confirm: uw wachtwoord bevestigen
  • E-mail, hierin vult u uw eigen e-mail adres in
  • Country, land waar de tracker gebruikt gaat worden
  • Daarna de security code even in typen en klik hierna op create
5. Hierna zal het registratie veld verdwijnen en dient u boven in op “Manage” te klikken
6. Daarna klikt u op: add new tracker en er zal een nieuw “tracking setting” veld openen, deze dient u wederom in te vullen.
  • User ID:  bevindt zich op de witte sticker op de tracker
  • User Name: hierin kunt u zelf een naam ,nr etc invullen hoe u de tracker wilt gaan noemen.
  • Model: hierin klikt u het type tracker aan dat in uw bezit is.
  • Imei nr: bevindt zich op de witte sticker op de tracker
  • Als laatst klikt u op ADD
Het instellen van de tracker APN Gegevens:
  1. Stop de meegeleverde cd rom in uw computer en dubbelklik op het type tracker dat in uw bezit is ( in dit geval is dat HI-602 X)
  2. Dubbel klik op : Setup software
  3. Dubbel klik op : tracker
  4. Zorg dat de tracker altijd uit staat bij het instellen of wijzigen van de fabrieks instellingen
  5. Bevestig de bijgeleverde USB Kabel met de tracker en uw computer (on/off knop bevindt zich aan de zijkant van de tracker)
  6. klik links boven op : get parameter, daarna zie je het ingevulde veld met de fabrieksinstelling van de tracker, tevens een klein pop up scherm met get finish en hier klikt u dan op.
  7. Nu kunt u de APN Settings in gaan voeren, de gegevens van de sim kaart provider die u gaat gebruiken in de tracker, dit doet u als volgt:
    als u de apn settings van uw provider bekend zijn is dat fijn, zo niet, kunt u deze terug vinden via deze link:
    http://www.apn-instellen.nl/apn-instellen.php (standaard zijn de trackers voorgeprogrammeerd voor T-mobile, dus gaat u gebruik maken van een T-mobile sim kaart, hoeft u de APN settings niet aan te passen)
  • links onderin ziet u het veld: GSM/GPRS Config. hier kunt u de APN gegevens invullen, maakt u provider geen gebruik van een gebruikersnaam en/of wachtwoord, dan kunt u deze leeg laten.
  • Hierna klikt u boven in op : Set parameter en daarna klik wederom op : get finish
8. let op: het is zeer belangrijk dat u er voor zorgt dat de simkaart die u gaat gebruiken in de tracker niet voorzien is van een pincode, ook geen 0000

Instellen van Telefoonnummers:

U kunt de tracker tevens programmeren met maximaal 10 telefoonnummers waarmee de tracker contact zal proberen op te nemen, als er zich een probleem of iets dergelijks voor zal doen, of als u de locatie van de tracker op vraagt.
De telefoonnummers kunt u als volgt invoeren:
 
1. U opent de tracker software, zoals hierboven eerder beschreven en zorgt dat de tracker wederom met de USB kabel verbonden is met uw computer in de uit stand.
2. Ook zoals hierboven omschreven klikt u weer links boven op : get paramter en daarna op : get finish
3. Nu kunt u in het rechter scherm genoemd : Phone config, uw mobile telefoonnummers invoeren, zonder - teken. Er zijn 3 velden, gelieve in ieder veld het nummer te herhalen en tussen ieder ander nummer kunt u een komma plaatsen zonder spaties.
4. Daarna klikt u wederom boven op: Set Parameter en Get finish

Instellen van overige gegevens:

Als u overige gevens wilt wijzigen in de fabrieksinstellingen, dient u altijd zoals hierboven vermeld staat de tracker software te openen en er voor te zorgen dat de tracker met de computer is verbonden via de meegeleverde USB kabel en dat de tracker op uit staat.
U klikt altijd als eerst op : get parameter en dan op : get finish, hierna kunnen de wijzigingen plaats vinden en sluit u altijd af door op “Set paramter “en “Get finish” te klikken.
 
Standaard staan al onze trackers als volgt ingesteld:
  • iedere 30 seconden wordt de locatie ge-update
  • na 5 minuten geen beweging zal de tracker in Sleep mode overgaan, om zo de levensduur van de accu te behouden
Mocht u de fabrieks instellingen weer willen resetten is dit mogelijk door op “set default” te klikken rechts boven in, hierna zullen al eerder wijzigingen die hebben plaats gevonden weer naar de originele fabrieks instellingen terug gezet worden, ook de APN settings.

Locatie opvragen door SMS:

U kunt makkelijk de locatie opvragen van de tracker door middel van een sms, dit doet u als volgt:
 
U stuurt naar het nummer in de tracker het volgende sms bericht:  #0000,10
hierna zult u op de voor geprogrammeerde telefoonnummers een sms bericht ontvangen met een hyperlink naar google maps waarbij de loactie/ adres zichtbaar wordt.

Telefoon APP:

Tevens is er een App beschikbaar die u kunt downloaden voor op uw Android of Apple , deze vindt u terug op het haicom platform:
 
Na al deze stappen te hebben doorlopen is de tracker gereed voor gebruik en kunt u de onderstaande stappen volgen om de tracker in werking te zetten:

Eerste gebruik van de Tracker:

1. U doet simkaart in de tracker, zorg ervoor zoals eerder vermeld dat de sim kaart geen pincode heeft, ook geen 0000
2. U zet de tracker aan, nu zal de groene en witte led gaan branden, na een korte tijd zullen deze beide gaan knipperen. De witte led is het signaal van GSM en de groene led is het signaal van GPS. De groene led moet blinken om uw locatie te kunnen aangeven. Mocht deze niet knipperen, leg de tracker dan bij het raam of buiten zodat deze GPS signaal kan ontvangen.
3. Mocht de rode led branden, dan betekend dit dat de accu laag is en dient u deze te laden, tijdens het laden zal de oranje led branden.
4. nadat de Tracker GPS ontvangst heeft, kunt u via sms de locatie opvragen of u kunt naar ons platform gaan en inloggen en daarna op real time klikken, de locatie zal dan zichtbaar worden.

Belangrijk informatie bij gebruik in het buitenland:

Wordt de tracker in het buitenland gebruikt, dan dient u er voor te zorgen dat de roaming functie op de simkaart is geactiveerd!!!
 
 
SnelShops websites:
www.snelwebshop.nl - www.snelshops.nl - www.scalariderwebshop.nl - www.snel4u.nl